12 Aralık 2012 Çarşamba

MÜDÜR YAPILAN TACİZ SANIĞI ÖĞRETMENİN CEZASI ONANDI


CİNSEL İSTİSMARDAN MAHKUM OLDUĞU HALDE MÜDÜR YAPILAN ÖĞRETMENİN CEZASI YARGITAY'CA ONANDI. BÖYLECE MÜDÜRE CEZAEVİ YOLU GÖRÜNDÜ


Kemal GÖKTAŞ
Yargıtay, öğrencisine cinsel istismarda bulunduğu için 3 yıl 9 ay hapis cezası alan, ancak temyiz incelemesi 5 yıldır bitirilmediği için "okul müdürü" olarak terfi ettirilen öğretmene verilen 3 yıl 9 ay hapis cezasını onadı.

İlköğretim 8. sınıf öğrencisi Ş.A, Ilgın Asliye Ceza Mahkemesi'ndeki davada istismar olayını şöyle anlattı:
"25 Nisan günüydü. Öğretmenler Odası'nda Müdür Yardımcısı Erdoğan Demir, bir öğretmenin oğlu ile satranç oynuyordu. Benden istediği bir ödevi göstermek üzere 4 arkadaş yanına gittik. Oyunu bitince diğer arkadaşlarımı bulaşık yıkamaya, yerleri paspaslamaya ve okulun açık kalan pencerelerini kontrol etmeleri için gönderdi. Bana da 'Müdürün odasına çık. Orada bekle, geleceğim' dedi. Müdür odada yoktu. Kapının önünde bekledim. Daha sonra Müdür Yardımcısı Erdoğan Demir geldi. Aynı katta bulunan kütüphaneye girmemi istedi. İçeri girdikten sonra kütüphanenin penceresini kapattı. Biz görüşürken kapı da kapalıydı. Bir süre OKS’den bahsettik. Ayağa kalkarak önce beni kucakladı, daha sonra yanaklarımdan ve alnımdan öptü. Ne olduğunu anlamadım. Kötü bir niyeti olamayacağını düşündüm. Birkaç dakika sonra da yanaklarımı iki eliyle tutup duduklarımdan öptü. Bu sırada arkadaşlarım kütüphanenin kapısını çalarak beni çağırıyordu. Onları da aşağıya gönderdi. Bana, 'Benden korkma, sen en sevdiğim öğrenciler arasındasın' dedi. Çok korktum. Koşarak dışarı çıktım."

İSTİSMARDAN MAHKUM OLDU, TERFİ ETTİ
Tanık olarak dinlenen bazı öğrenciler ise arkadaşları Ş.A.'nın kütüphaneden ağlayarak çıktığını, bir süre yere tükürdüğünü ve durumu babasına telefonda anlatırken fenalık geçirerek bayıldığını söyledi. Öğrencisini alnından öptüğünü ileri süren Erdoğan Demir ise suçlamayı reddederek Ş.A. için "biraz şımarık ve serbest yetiştirilmiş" ifadesini kullandı. Mahkeme, Demir'i "çocuğun basit cinsel istismarı" suçlamasıyla 3 yıl 9 ay hapse mahkum etti.
Ancak 2007'de verilen bu kararın temyiz incelemesi henüz tamamlanmadığı, yani hüküm kesinleşmediği için Demir, görevine devam etti. Demir önce Konya'nın Kulu, sonra da Kadınhanı ilçelerinde öğretmenlik yaptı. 2010 yılında ise "cinsel istismar" suçunu işlediği Ilgın'daki Şehit Mustafa Deniz Kağnıcı İlköğretim Okulu'na müdür olarak atandı.
Demir'in Yargıtay'daki dosyasında Yargıtay Başsavcılığı'nın mahkemenin verdiği hapis cezasının onanmasını istedi. Yargıtay 14. Ceza Dairesi, müdürün cezasını onadı. Böylece taciz mahkumu iken müdür yapılan öğretmene cezaevi yolu göründü.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder