26 Haziran 2013 Çarşamba

Sarısülük dosyası 3: Amirlerin "konumlanma" hatası mı?



- 2 YILLIK POLİS, ÇEVİK KUVVET İLK GÖREV YERİ
- "BİR ARA BİRLİK AMİRİNİN 'BÖYLE OLMUYOR' DİYE ANONS GEÇTİĞİNİ DUYDUM"

Kemal GÖKTAŞ
Ethem Sarısülük'e ateş ederek ölümüne neden olan, Ahmet Ş.'nin ateş etmeden önce birlik amirinin 'böyle olmuyor" diye anons geçtiğini söylemesi ve tanık olarak dinlenen kameraman Hakan Dikiciler'in de olaylar sırasında polisin alışıldık durumun aksine göstericilerin karşısında dizilmediğini belirtmesi olayda polisin yanlış konumlandırıldığı kuşkularını ortaya çıkardı.
Ahmet Ş., ifadesinde, ateş etmeden önce sıkıştırıldıklarını anlatarak "Bir ara birlik amirinin 'böyle olmuyor efendim' diye anons geçtiğini duydum. Bize iyice yaklaştılar. Yakın mesafeden taş ve demir atıyorlardı. Flamaların sopalarıyla vuruyorlardı. Birlik amirimiz çekileceğimizi söyledi. Kalkanla siper olup arkadakilerin çekilmesine yardımcı olduk. Mesafe iyice azaldı. Kalkanları her yöne çeviriyor, geri geri gitmeye çalışıyorduk. Beton koltuklar çekilmemize engel oldu. Polislerin bir kısmı yere düştü...Bu defa bize tekmelerle vurmaya başladılar"  dedi.



POLİS İLERİ HAMLE YAPTI

Olay görüntülerini çeken Kanal D Kameramanı Hakan Dikiciler ise savcılıktaki ifadesinde "Genellikle gösterilerde polisle göstericiler birbirinden ayrı durur. Polis göstericilerin karşısında dizilir. Ancak o gün polisle göstericiler belli bölgede değil, gruplar halinde farklı farklı yerlerde bulunhuyorlardı" dedi. Dikiciler, şunları anlattı:
"Parktan en son çıkan 7-8 kişilik polis grubuna taş ve cisimler atarak saldırıyorlardı. Bir polisin ileri hamle yaptığını gördüm. Kameramı çalıştırıp çekime başladım. Bu polis önce bir göstericiye tekme attı. Daha sonra silahın namlusuna mermi sürdü. Daha sonra da elini kaldırarak havaya 3 el ateş etti ve kaçtı. Ateş ederken geriye doğru çekiliyordu. Kimseyi hedef almadı. Ateş sırasında göstericilerden biri yere düştü. Ben silah çektiğini görmedim. Kayda başladığında elinde silah vardı. Park içerisinden nasıl çıktığını, yere düşüp düşmediğini de görmedim. Parktan çıkarken telefon kulübesinden atlayıp düşenler oldu ama onlardan biri mi bilmiyorum. Sonradan kaydı izlediğimde 3. ateş sırasında Sarısülük'ün vurulduğunu anladım."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder