20 Ocak 2015 Salı

TRT sanatçısı Hatice Kaçmaz'ın katil zanlısının "indirim" taktiğine savcıdan geçit yok


KEMAL GÖKTAŞ

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, TRT müzisyeni Hatice Kaçmaz'ı bıçaklayarak öldüren Orhan Munis hakkında "tasarlayarak öldürme" suçundan ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası istemiyle dava açtı. Şüpheli Munis'in "Tasarlayarak öldürmedim, adaklık kurban kesmek için yanıma bıçak almıştım. Bana 'kendini de öldür, beni de öldür' dedi, küfür ve tehdit edince kendimi kaybettim" savunmalarını da yerinde bulmayarak herhangi bir indirim yapılmasını istemedi. Soruşturma sırasında Kaçmaz'ı öldüren bıçakla ilgili polis kriminal laboratuvarından alınan balistik raporda ise bıçağın kanundaki kriterlere göre yasak olmadığı belirtildi.



Katil olduğunu öğrendi


İddianameye göre, 2 yıl önce eşini kaybeden TRT sanatçısı Hatice Kaçmaz, Orhan Munis'le tanışmalarından 10 gün sonra Munis evlilik teklif etti. Kaçmaz, bu konuda ailesinin karar vereceğini söyledi. Aradan geçen zaman sürecinde Kaçmaz'ın ailesi Munis'in geçmişiyle ve ailesiyle ilgili bilgi almaya çalıştı. Munis'in geçmişte adam öldürme olayına karışarak cezaevine girdiğini öğrenmeleri üzerine Kaçmaz evlililik teklifine "Hayır" dedi. Ancak Munis'in ısrarları üzerine "Eğer ailem verirse bu iş olabilir" diyerek Munis'i vazgeçirmeye çalıştı. Kaçmaz, Munis'ten uzak durmaya çalıştı ancak katil zanlısı ısrarlarını sürdürdü. Kaçmaz ise ailesinin olur vermemesi nedeniyle bu işin olmayacağını defalarca yüz yüze görüşmelerinde ve telefonda Munis'e anlatmaya çalıştı. Olay günü ise Munis aynı şekilde ısrarlarına devam ederek Kaçmaz'la buluşmaya çalıştı. Hatice Kaçmaz'ın ablası, kardeşinin buluşmaya giderken "Orhan çok ısrar etti, hemen konuşup geleceğim" dediğini anlattı. Kaçmaz'ın parkta buluşmayı kabul etmesi üzerine bıçağı yanına alarak giden Munis 15 bıçak darbesi ile genç kadını öldürdü.

"Adaklık kurban için bıçak aldım"

Munis, ifadesinde, daha az ceza alabilmek için, Kaçmaz'ı tasarlayarak öldürdüğünü kabul etmedi, ayrıca haksız tahrik indiriminden faydalanmak için de Kaçmaz'ın kendisine küfür ettiğini iddia etti. Katil zanlısı ifadesinde şunları söyledi:
"Adaklık kurban almak için evden çıktım. Yolda giderken Hatice beni aradı. Ben 'sana güzel ve sevgi içerikli mesajlar atıyorum, sen ise bana sade ve kırıcı cevaplar veriyorsun. Neden böyle yapıyorsun?' dediğimde lafı tekrar ayrılığa getirdi. Ben ılımlı davranmaya çalışmama rağmen Hatice kırıcı olmaya devam etti. Ben yüz yüze konuşalım dediğimde önce bugün olmaz dedi. Sonra ısrar edince kabul etti, 'parka gel' dedi. Ben de kurbanlık pazarına gitmeden yoldan dönerek parka gittim. Hatice bana ayrılmak istediğini söyleyince ben de kendisine 'Bana söz verdin, bütün çevreme söyledim' deyip yalvarmaya başladım ancak Hatice bir türlü ikna olmadı. Elleri ile kendi elbisesinin yakalarını yukarı kaldırarak bağırarak 'Kendini de öldür, beni de öldür, ben öyle ölecem' demesi üzerine sakinleştirmek için kafasını okşadım. 'Ben seni neden öldüreyim, ben seni seviyorum, niye böyle konuşuyorsun' dediğimde iki eliyle göğsüme vurarak 'Siktir lan' dedi. Ben de iki elimi göğsüme bağladım. Hatice iki elini açarak 'Bana pençelerimi çıkarttırma' dediğinde bir an kendimi kaybederek kurban kesmek için üzerime aldığım bıçağı savurduktan sonra kendimden geçmişim, bıçağı kaç defa savurduğumu hatırlamıyorum. Kendime geldiğimde Hatice'nin yerde yattığını gördüm. Alıp hastaneye götürmek istedim ama bayıldı. Karşıyaka Polis Merkezine giderek olayı anlattım, ambulans göndermelerini söyledim."

İndirim yok

Şüphelinin bıçağı adaklık kurban kesmek için yanına aldığı yönündeki savunmasına itibar etmeyen ve hakkında "tasarlayarak öldürme" suçundan ağılaştırılmış müebbet hapis cezası isteyen Savcı Murat Yıldız, şüphelinin maktülün kendisine "Kendini de beni de öldür" dediğine ve küfür ettiğine ilişkin haksız tahrik indirimi alma amaçlı savunmalarına ilişkin olarak da "Buluşmada neler yaşandığına veya bir konuşma gerçekleşip gerçekleşmediğine dair şüphelinin anlatımları dışında bir bulgunun mevcut olmadığına" dikkat çekti. Savcı Yıldız bu gerekçeyle şüphelinin cezasından herhangi bir indirim yapılmasını talep etmedi.

Bıçak yasak değilmiş

Soruşturma sırasında Munis'in suçta kullandığı silahın kriminal incelemesi de yaptırıldı. Ankara Kriminal Polis Laboratuvarı Müdürlüğü'nün raporunda "19.9 cm uzunluğunda, tek ağızlı, sırtı küt, sivri uçlu namluya haiz" bıçağın "İmal durumu, tip ve nitelikleri itibariyle 6136 sayılı yasanın 4. maddesinde belirtilen yasak niteliği haiz bıçaklardan olmadığı" vurgulandı. Bu rapor nedeniyle şüpheli hakkında ayrıca bıçaktan dolayı bir ceza istenmedi. Kanunda "kama, hançer, saldırma, şişli baston, sustalı çakı, kasaturanın yanı sıra sivri uçlu ve oluklu bıçakların" yasak olduğu düzenleniyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder