2 Ekim 2014 Perşembe

Demirtaş: Hükümet PYD ile görüşmeye kapalı değil


KEMAL GÖKTAŞ

HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, Başbakan Ahmet Davutoğlu ile görüşmesinde hükümetin PYD ile görüşmeye kapalı olmadığı izlenimi edindiğini belirterek "Türkiye böyle bir adım atarsa bir taşla birden çok kuş vurmuş olur" dedi.


Demirtaş, Başbakan Davutoğlu ile görüşmesinden sonra HDP muhabirlerini kabul etti. Demirtaş, görüşmeye ilişkin olarak, "Gelişmelerin olumlu olmasını istediğimiz için açıklamalarımızı hep pozitif yönden kuruyoruz. Pozitif zemin yaratmak lazım. Görüşmede çok şey değiştiği için olumlu mesaj vermek istedik" diye konuştu.

Başbakan'ın IŞİD açıklamaları

Davutoğlu'nun kendilerine, "hükümetin IŞİD'i bir tehdit olarak gördüğünü, Kobane'yi ele geçirmesini istemediklerini" söylediğini ve bu açıklamaları önemli bulduklarını söyleyen Demirtaş, Başbakan'a, Aysel Tuğluk'a yönelik açıklamalarını doğru bulmadıklarını söylediklerini ifade etti. Demirtaş, Başbakan'ın da "Suruç'ta IŞİD saldırılarını protesto edenlere yapılan müdahalelerden haberdar olmadığını söylediğini" aktardı.
Kobane'den gelenlere ilk saatten itibaren sınır kapısının açılmasının önemli olduğunu kaydeden Demirtaş, "Görüşmede kendisine hükümetin IŞİD'e destek verdiği yönünde kamuoyunda bir algı olduğunu aktardım. Hatta bugün IMC TV'nın IŞİD militanlarının sınırdan geçişini görüntülediğini anlattım. Kendisi de bana IŞİD'e hiçbir zaman destek olmadıklarını ve olmayacaklarını söyledi. 'IŞİD terör örgütüdür, biz böyle görüyoruz' dedi" ifadesini kullandı.

"PYD'ye silah verilmesi gerekir"

Demirtaş, Davutoğlu'nun Türkiye'nin uçuşa yasak bölge oluşturulmasını Esad'ın hava kuvvetlerinin girememesi için istediğini söylediğini de belirterek, şöyle devam etti:
"Benim tezkereyi, 'savaş tezkeresi' olarak ifade etmemin yanlış anlaşılacağını kaydetti. Çözüm sürecine ilişkin bir açıklama gibi algılanabileceğini, PKK'ya dönük yeni bir askeri konsept diye yansıtılırsa bunun yanlış olacağını aktardı. Tezkerenin tedbir olarak çıkarıldığını anlattı. Biz tezkereye hayır diyeceğiz. Bize göre oradaki grupların desteklenmesi lazım. PYD Eşbaşkanı Salih Müslim, 'biz silah desteği almak istiyoruz ama Türkiye engel oluyor' diyor. PYD'ye silah ulaştırılması lazım. Kara ordularıyla, katliam olduktan sonra, o bölgeyi uluslararası güçlerin işgal etmesini doğru bulmuyoruz. Oradaki insanlara tanksavar lazım. Kobane'ye destek olunacaksa, onların taleplerine bakmamız lazım. Oraya silahın tek geçiş güzergahı da Türkiye. Eğer Türkiye bunu açmazsa nasıl yaparız diyorlar. Bu yardımlar pekala BM'nin kararına dayanarak yapılabilir. Bu yapılmazsa güven ortamı zarar görmüş olur. Türkiye silah versin dedik kıyamet koptu. Başka ülkeler versin dedik yine kıyamat koptu. Oysa PYD'nin Rusya, Çin yerine Türkiye'den silah alması daha iyi olmaz mı? Türkiye keşke bütün bunları kendisi yapsa, silah, eğitim vs. IŞİD katliama hazır bir örgüt olarak sınırımızı ele geçirirse daha mı iyi olur?"
Demirtaş, Kandil'den süreçle ilgili yapılan olumsuz açıklamaların sorulması üzerine de, "Kandil'deki algı Türkiye'nin IŞİD'e destek olduğu yönünde. Rojava-Kobane'deki IŞİD saldırılarının da arkasında Türkiye olduğunu düşünüyorlar. Bu algının pratikte değiştirilmesi lazım. Sadece Kandil'de değil, bölgedeki herkeste bu algı var" dedi.

"PYD ile görüşmeye kapalı değiller"

Kendilerinin Başbakan'a PYD ile görüşülmesini istediklerini aktardığını belirten Demirtaş, "PYD ile temasa kapalı değiller. Türkiye böyle bir adım atarsa hem çözüm süreci hem Rojava hem de Kobane için adım atmış olur, bir taşla birden çok kuş vurmuş olur" diye konuştu.
Türkiye'nin Kobane'ye yardım etmesini istediklerinde sanki PKK'ya yardım istemişler gibi anlaşıldığını, ancak öyle olmadığını kaydeden Demirtaş, "Bütün bunlar çözüm süreci ile ilgili" dedi.

"Suriye'ye gireceğini sanmıyorum"

Demirtaş, tezkerinin çıkmasından sonra Türkiye'nin Suriye'ye gireceğin sanmadığını ifade ederek, "Riskli işler. Olabileceğini sanmıyorum" diye konuştu.

10 yaşa başörtüsü

Demirtaş, 5. sınıftan sonra çocuklara başörtüsü serbestisi getirilmesine ilişkin olarak da düzenlemenin kamuoyunda tartışılmadan kaşla göz arasında yapıldığını dile getirerek, "Doğrusu bugüne kadar biz inanç özgürlüğünü özgürlükçü bir perspektif ile aldık. Ben şahsen kamuda ve üniversitede takılabilmesine karşı değilim. Ama çocuklar konusu hassas bir konudur. Pedagojik açıdan etkisi, başörtüsü takmayan çocuklar üzerinde baskı yaratıp yaratmayacağı, ki büyük ihtimalle baskı olur, takana da takmayana da zarar verir. Bütün bunlar konuşulmalı" ifadesini kullandı.

"Cumhurbaşkanı grupta gibi konuştu"

Demirtaş, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Meclis açılış konuşmasına ilişkin olarak da "Cumhurbaşkanları bugüne kadar hiç böyle konuşmadı. Grup konuşmasında gibiydi. Siyasete müdahale eden bir konuşma idi" dedi.

Onlar gibi yapmam

Demirtaş, CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Meclis'e gelişinde ayağa kalkması ile ilgili olarak, "Sizi yemin töreninde ayağa kalkıp alkışladığınız için sert eleştirmişti. Berkin Elvan'ın katilini alkışlamakla suçlamıştı" denilmesi üzerine, "Ben, CHP'lilerin yaptığını yapmam. Ben nezaket gereği alkışladığım için siyasi lince uğradım. Ame kendisi siyasi nezaket gereği ayağa kalkmıştır. Şimdi kendisine, 'Berkin Elvan'ın katilini ayakta karşıladı' demem. Ama benim için tabii Berkin Elvan'ın ve diğerlerinin öldürüldüğü dönemde Başbakandı ve siyasi sorumluluk ondadır" karşılığını verdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder