30 Temmuz 2013 Salı

Veli Saçılık: Bırakın yakamı

Veli Saçılık:

Danıştayda tazminat davam 11 yıldır sürüyor Antalya 1. idare mahkemesi dozerle kol koparmanın insanlık dışı olduğunu cezaevinde tutuklu bulanan kişinin can güvenliğinin ve vucut bütünlüğünün devletin koruması altında olduğunu belirterek tazminata hükmetmişti.
Sonrasında danıştay bunu süren isyan davasının sonucu beklenmesi gerektiği gerekçesiyle kararı bozdu. Ispartaya giden dava sonucunda ise "devletin öldürme" yetkisi olduğu" savıyla ve beni terörist olarak suçlayarak tazminatı haketmediğime karar verdi.
Şimdi ise danıştay iki satır gerekçeyle aleyhimde karar verdi. Kendi bozma gerekçesinde isyan davasının sonucu değerlendirilsin demişken isyan davası zaman aşımına uğradğını değerlendirmedi bile. AİHM daha önce devletin işkence yaptığını ve benim haklı olduğumu tescil etmişti. Dava dosyasında bulunan AİHM kararı yine umursanmadı. Halbuki danııştay yönetmeliğine göre AİHM kararları öncelikli değerlendirilmeliydi. Kısacası aleyhimde olanları söyleyip lehte olanları görmedi.
Ayıca örgüt üyesi diye lanse edilen Yılmaz Babatümgöz'ün güya benim aleyhimde ifade verdiği iddia edilme ama ifadelerin böyle bir şey yok. "Burdur Hatırası" fotosunda çıkan işkence madurlarından biridir kendisi. Tanık olan itfaiye erinin olayla bir alakası da yok.
Danıştay açıkca hukuku ayaklar altına aldı. Beraat etmiş olmama rağmen beni örgüt üyesi olarak lanse etti. Karar hukuki olmaktan çok düşmanca bir zihniyetin ürünü.
Kolum koparılalı 13 yıl oldu. Bıraksınlar yakamı artık. Adaletlerini, hukuklarını da istemiyorum. Kopardıkları kolumu istiyorum. İşkenceyi kollayan, benim kolumu çöpe atıp köpeklere yediren" ileri demokrasi" istemiyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder