16 Temmuz 2013 Salı

" Başka göstericileri dövüyordu ama Ali İsmail'i dövmedi"


Kemal GÖKTAŞ
Gezi eylemleri sırasında Eskişehir'de üniversite öğrencisi Ali İsmail Korkmaz'ı darp ederek öldürdüğü iddiasıyla gözaltına alınan halk otobüsü şoföre Serdar K.'yı teşhis eden iki görgü tanığı, Serdar K.'nın diğer göstericileri dövenler arasında olduğunu, ancak Korkmaz'ı darp ederken görmediklerini söyledi. Emniyet'in zanlıyı sosyal medyada bir süredir yayınlanan görüntülerden yola çıkarak gözaltına aldığı anlaşıldı. Tanıklar, kick-box'cu olduğunu söyleyen zanlının, olay gecesi etraftakilere "36 yaşında olduğunu, 34 kişiyi götürdüğünü ve 6 kişiyi daha götüreceğini" söylediğini anlattı.


"GÖSTERİCİLERİ DÖVÜYORDU AMA ALİ İSMAİL'İ DÖVERKEN GÖRMEDİK"

Gezi Parkı protestoları sırasında gaz maskeli, coplu ve beyzbol sopalı 5-6 kişi tarafından dövülen ve 38 gün komada kaldıktan sonra hayatını kaybeden 19 yaşındaki Korkmaz’ın ölümüyle ilgili olarak 1 kişi yakalandı. Serdar K. Emniyet'te 3 görgü tanığına, figüranlar arasına konularak gösterildi.
Üç tanıktan 2'si, Serdar K.'yı olay gecesi başka göstericileri döverken gördüklerini ancak Korkmaz'ı dövenler arasında olmadığını söyledi. Bir tanık ise Serdar K.'yı görmediğini söyledi.
Serdar K.'yı gören tanıklardan ilki "Bu şahsı Korkmaz'ı darp ederken görmedim. Ama olay esnasında sokakta bulunan ve elinde meşe sopa bulunan birine benziyor. Bu şahıs çocuğunun rahatsızlığından dolayı Sakarya Hastanesine götürdüğünü, evine dönerken polis müdahalesinden dolayı atılan gazdan çocuğu rahatsızlanınca tekrar hastaneye götürdüğünü ve bırakarak geri döndüğünü, '36 yaşındayım. 36 kişiyi götüreceğim. 34 kişiyi götürdüm, 6 kişiyi daha götüreceğim' diye yüksek sesle bağırıyordu" dedi.
Daha önce Korkmaz'ın dövüldüğünü gördüğünü belirterek tanıklık yapan ve gizli tanıklık talebi reddedilen kişi ise şöyle ifade verdi:
"Ben Ali İsmail'in darp edildiği esnada ona çok yakındım. Olay sokak üzerinde bulunun ekmek fırının karşısındaki kaldırım üzerinde meydana geldi. Bana gösterdiğiniz şahıslardan 2 nolu şahıs (Serdar K.) olay yerinde elinde sopa ile göstericileri darp ediyordu. Kesinlikle bu şahıs Ali İsmail'i darp etmedi. Ancak şahıs çocuğunun göstericiler yüzünden rahatsız olduğunu, kendi aracının zarar gördüğünü, Kick-Box'cu olduğunu, kaç kişi gelirse gelsin fark etmeyeceğini orada bulunanlara anlatıyordu. Ali İsmail'i darp eden şahıslardan biri 1.70 boylarında şişman, göbekli, kısa kır saçlı bir şahıstı.

MÜZİKHOLDEN ÇIKMIŞ

Zanlı Serdar K. ise olay gecesi  iki arkadaşı ile birlikte müzikhole gittiklerini ve alkol aldıklarını, gece 01.00 sıralarında müzikholden çıktığını ve aracına doğru giderken kalabalığı gördüğünü, grubun "hükümet ve polise karşı küfür ettiğini, polise taş attığını" anlattı. Gösteri yapanların bir ambulansa taş ve şişe fırlatmaları üzerine tartıştığını ve bir göstericinin kendisine "Sen AK Partili misin len şerefsiz?" dediğini, kendisinin de "AK Parti kara parti fark etmiyor. Ambulansa zarar veriyorsunuz" deyince göstericilerin kendisine saldırdığını ileri süren zanlı, polislerin kendisinden uzaklaşmasını istemeleri üzerine ara sokaklara girdiğini söyledi. Ancak bir gösterici grubun yine kendisine saldırdığını ve bu sırada bir göstericinin elindeki sopayı alarak polislerin yanına gittiğini iddia eden Serdar K., fırının bulunduğu sokağa (Ali İsmail Korkmaz'ın dövüldüğü sokak) gittiğini ve oradaki polislerin "Sen biraz bekle, ortalık sakinleşsin seni öyle göndeririz" dediklerini söyledi. Olay yerinden daha sonra ayrıldığını ve aracına binerek evine gittiğini anlatan zanlı "İnternette benim olay günü resmi polislerin yanında elimde sopa ile çekilmiş kamera görüntülerimi gördüm. Haberde Ali İsmail Korkmaz'ın katil zanlısı olarak yazılıydı. Ben o görüntüleri isledikten sonra herhangi bir şekilde bir yere müracaat etmedim. Ben kesinlikle bana saldırdıklarında veya polislerin yanında olduğum süre içinde kimseye saldırmadım ve sopa ile vurmadım" dedi.

ÇOCUK YALANI

Zanlı, çocuğunu hastanede bırakmak zorunda kaldığına ilişkin soru üzerine ise "Polislerin yanında 'Benim oğlumun alerjik bronşiti var ve bu olaylar nedeniyle hastaneye götüremedim diye sitem ettim" dedi.

"MAĞDURUM"

Serdar K. "Bu olaydan dolayı ben mağdur oldum. Beni kameraya çekip görüntüleri olayın faili gibi medyaya veren, beni teşhir eden şahıslardan davacı ve şikayetçiyim. Ben kimseye vurmadım. Yalnızdım, kimseyi tahrik edip yönlendirmedim" dedi.

AVUKATLAR SAVUNMAK İSTEMEDİ

Bu arada Serdar K.'nın savcılık sorgusu Baro'nun CMK kapsamında görevlendiriği avukatlardan hiçbirinin zanlıyı asvunmak istememesi üzerine uzun süre yapılamadı. Savcılık, görevlendirmeyi reddeden avukatlar hakkında tutanak tuttu. Zanlıya aranan avukat ancak akşam üzeri bulunanca savcılık sorgusuna başlandı.

GÖRÜNTÜLER KURTARILDI MI?

Bu arada DHA, "ikinci bir otelin güvenlik kamerası görüntülerinin yer aldığı açılmayan CD görüntülerinin Jandarma Kriminal birimi tarafından açılarak savcılığa teslim edildiğini" iddia etti. Ancak kaynaklar, jandarmanın incelemesinin sürdüğü ve özellikle boş çıkan iki işyeri güvenhlik kamerası görüntülerinin kurtarılmasından umutlu olduklarını söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder