6 Kasım 2014 Perşembe

HDP'ye saldırıda "organize" kuşkusu


KEMAL GÖKTAŞ

HDP Ankara İl Binasında Parti Meclisi üyesi Ahmet Karataş'ın boğazını keserek öldürmek istediği iddiasıyla tutuklanan Emrah Akman'ın üzerinden basın kartı ve serbest engelli kartının çıktığı öğrenildi. Mesleğini "özel güvenlik görevlisi" olarak açıklayan Akman'ın Emniyet ve savcılıkta susma hakkı olduğunun hatırlatılmasına rağmen ısrarla konuşması ve amacının Karataş'ı öldürmek olduğunu söylemesi de soru işaretlerine neden oldu. Akman, ifadesinde HDP binasını ateşe vermek için yanında tiner de getirdiğini, ancak kullanmaya fırsat bulamadığını söyledi.



"1 aydır düşünüyordum"

Şüpheli Akman, Ankara Cumhuriyet Savcısı Ekrem Bakır'a verdiği ifadesinde, "Son zamanlarda meydana gelen sokak eylemlerinde ve ülkemize yapıldığını düşündüğüm haksızlıklardan etkilenerek son bir aydan bu yana böyle bir eylem yapmayı düşündüm" dedi. Eylem için kimseden yardım almadığını ileri süren Akman, "eylem" fikrini herhangi biriyle de paylaşmadığını, bir örgütle veya grupla bağlantısı olmadığını iddia etti. Eylemle ilgili yaptığı hazırlıkları "Söz konusu binanın karşısına giderek birkaç kere telefon ederek vb çalışmalar yaptım ve en son da yanıma bıçak alarak gittim" diye anlattı.

Mesaj gibi ifade: "Amacım öldürmekti"

Akman, ifadesinde Karataş'ı daha önce tanımadığını belirterek "HDP'de görevli olduğunu anladığım Ahmet Karataş isimli kişinin ilk önce boğazına, sonra sırt bölgesine, karşı koyarken de kol bölgelerine bu bıçakla öldürmek kastıyla eylemde bulundum. Amacım Ahmet Karataş isimli kişiyi öldürerek teröre destek veren kişilere bir mesaj vermek, bir göz dağı vermekti" dedi.
Akman'ın hukuki durumunu oldukça güçleştirecek biçimde amacının Karataş'ı öldürmek olduğunu söylemesi oldukça dikkat çekici bulundu. Emniyet'te de detaylı ifadeler veren Akman'ın savcılık sorgusunda da savcının susma hakkını hatırlatmasına rağmen detaylı ifadeler verdiği öğrenildi.

Yakmak için tiner getirmiş

Emrah Akman, savcının sorusu üzerine "Bir adet ufak pet şişede bulunan tineri ise eylemi gerçekleştirdikten sonra parti binasını yakmak için almıştım. Ancak kullanmaya fırsatım olmadı. Kaçarken bu tineri çöpe attım" dedi.

Basın kartı ve serbest-engelli kartı

Üzerinden bir basın kartı çıkan Akman, bunu C.B ve A.Ş isimli kişilerden aldığını belirterek "Bu kart sahte olmayıp gerçektir. İlgili yerlerden sorulursa tespit edilebilir. Ama ben gazeteci değilim. Bugüne kadar gazetede veya herhangi bir basın kuruluşunda çalışmış değilim" dedi. Akman ayrıca üzerinden çıkan serbest-engelli kartını da arkadaşı A.K'nın kendisine verdiğini belirterek "Bunu yaklaşık 5-6 ay kullanarak belediye otobüslerine bedava bindim" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder