16 Aralık 2014 Salı

HSYK seçiminde "Külhanbeyi misin?" kavgası


KEMAL GÖKTAŞ

HSYK'nın Yargıtay ve Danıştay üyelerini zseçtiği önceki günkü toplantısına verilen öğle arasında Yargıçlar Sendikası Başkanı Ömer Faruk Eminağaoğlu ile Adalet Bakanı ve HSYK Başkanı Bekir Bozdağ arasında HSYK yemekhanesinde sert bir tartışmanın yaşandığı ortaya çıktı. Eminağaoğlu'nun seçimi izleme talebinin Bakan Bozdağ tarafından reddedilmesi üzerine bu durumu kınadığını söylediği, Bozdağ'ın ise "Külhanbeyi misin?" dediği, korumaların da Eminağaoğlu'nu fiziki müdahelede bulunarak yemekhaneden çıkardığı belirtildi.



"Külbanbeyi misin?"

Yargıçlar Sendikası Başkanı Eminağaoğlu, Milliyet'e yaptığı açıklamada, geçen Cuma günü değiştirilen yeni HSYK Çalışma Usulü Yönetmeleğinde HSYK Genel Kurulu toplantılarının kapalı olduğu yönünde bir düzenleme getirilmediği, sadece oy vermenin gizli olacağının belirtildiğini söyledi. Kendisinin de "kapalı olmayan toplantıya katılma" isteğiyle HSYK'ya gittiğini anlatan Eminağoğlu "Ancak Bakana öğleden önce ulaşamadım. Öğle arası kurul üyeleri ile birlikte yemek yerken görünce isteğimi söyledim. Ancak bunu reddetti. Ben de 'mevcut tabloyu kınadığımı' ifade ettim. Bunun üzerine Bakan 'Külhanbeyi misin?' dedi ve korumaları aracığıyla beni kafeteryadan çıkardı.

"Fiziki müdahale"

3-4 koruma fiziki müdahalede bulundu ve beni ittirerek çıkardı. Buna itiraz eden bir HSYK üyesi de olmadı. Bana 'Sen sendika başkanısın, burada yargıç sıfatıyla bulunmuyorsun' dediler. Oysa ben her iki sıfatımla da bu seçimi izlemek istediğimi söyledim. Hiçbir sıfatımla orada olmama izin verilmedi. Eski yönetmelikte seçim sürecinde HSYK'ya ziyaretçi alınmaz yasağı vardı. Onu da bunlar kaldırdı üstelik" dedi.
Eminağaoğlu, yaşanılan sürecin 'açık HSYK' vaadiyle gelenlerin tam tersine davrandıklarını ortaya koyduğunu savunarak "Acaba seçim yapıldı mı, yapıldıysa nerede yapıldı? Bu tabloyu yargıya yakıştıramıyoruz. Beni içeri alsalar 3 bin 800 kişilik aday listesini görmek isteyecektim. Öyle bir pusulyayı göstermeleri lazım. Aksi halde beni niye oraya almıyor?" diye sordu.
Açıklık vaadiyle seçilen bir kurulun özellikle kapılar kapatılarak seçim yaptığını söyleyen Eminağaoğlu, "Demek ki seçim orada yapılmıyor, başka bir yerde yapılıyor" dedi.

"8 saniyede bir dosya incelemeleri gerekir"

Yargıçlar Sendikası'ndan yapılan yazılı açıklamada ise 177 üyenin seçildiği seçimde, seçilme yeterliliğini taşıyan 3 bin 800 hakim ve savcının aday olduğu hatırlatılarak "Bu seçim, hukuka, yargıya, adalete hakarettir, dalga geçmektir, alay etmektir. Seçim ve buna ilişkin işlemler için söz konusu olan zaman bile hariç tutulduğunda yapılan bu toplantıda, toplantının 8 saat sürdüğü kabul edilse bile, her bir kişinin dosyası için bir HSYK üyesine 8 saniye kalmaktadır" denildi.

89 üye sonuç açıklanmadan Yargıtay'a gitti

YARSAV da yazılı bir açıklama ile seçim sonuçlarını eleştirerek "HSYK seçim sürecinde imzaladıkları etik sözleşmesi ile liyakat ve objektifliği esas alacaklarını belirterek oy isteyen anlayışın, ilk ve en önemli sınavı olan yüksek yargı organlarına üyelik seçimlerinde imzalarına sadık kalmadıklarını üzülerek görmüş olduk" ifadelerini kullandı.
Değiştirilen yönetmelik ile seçilme koşullarını taşıyan hakim ve savcıların ilan edilmediği ve listeye itiraz olanağının ortadan kaldırıldığı vurgulanan açıklamada "Seçim sürecinin bırakın ciddiliği komik dahi kabul edilemeyecek kadar kısa sürede sonuçlanması da, ancak sonucun önceden belli olması ile açıklanabilir. Nitekim seçim sonuçları sat 17:10’da Kurul’un internet sayfasında yayımlanmasına rağmen seçilen 89 kişinin mesai saati bitmeden Yargıtay’da göreve başlamış olması bu duruma işaret etmektedir" denildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder