22 Ağustos 2013 Perşembe

Ali İsmail'e son tekmeleri atan polis ve avukatının "incitici" savunmaları



"AMACI ÖLDÜRMEK DEĞİL, KÜFÜR EDEN ŞAHSI DEFETMEKTİR"
"AYAĞIMA TAŞ GELMİŞTİ, ŞİDDETLİ VURMADIM" 


Kemal GÖKTAŞ
Gezi eylemleri sırasında yediği dayak sonucu ölen Ali İsmail Korkmaz ile ilgili soruşturmada, tutuklu polis Mevlüt Saldoğan'ın avukatlarının olayı haksız tahrik kapsamına sokmak için yaptıkları savunmada incitici ifadeler kullandığı ortaya çıktı. Sanık polisin "öldürme kastıyla değil, defetmek için" tekme attığını ileri süren avukatlar, sanıkların dövdüğü kişinin Ali İsmail Korkmaz olmadığını da ileri iddia etti. Sivil sanıkların "Yakalayın" diye talimat verdiğini iddia ettiği ve Korkmaz'a yerdeyken tekme atarken görüntülenen Saldoğan ise "yakalayın" dediği iddialarını kabul etmedi.

"GEÇMESİNE İZİN VERDİM, SALDIRIDAN KURTARDIM"

"Kasten öldürme" suçundan 1'i polis 5 kişi tutuklanırken soruşturma dosyasındaki ifadelerde fırın sahibi ve çalışanları polis memuru Saldoğan'ın "yakalayın" demesi üzerine Ali İsmail Korkmaz'ı yakaladıklarını ve amaçlarının "polise yardım etmek" olduğunu ileri sürdü.
Buna karşılık, Terörle Mücadele Şubesi polisi Saldoğan ise bu iddiayı kabul etmedi. Kendilerine izletilen görüntülerdeki kişiye öldürme amacıyla vurmadığını ileri sürdü. Saldoğan şunları söyledi:
"Gruptaki gençlerden biri bize doğru gelmişti. Ben de kendisine hiç müdahale etmeyerek yanımızdan geçip gitmesine müsaade ettim. Benim yanımdan geçtikten sonra yürürken önüne çıkan 3-4 şahıs bu şahsa vurarak indirdiler. Ben de yanlarına giderek elimle bu şahısları kenara doğru açıp şahsı şahsı bırakmalarını istedim. Bu kişiler şahsı bırakınca, şahıs bulunduğu yerde oturur vaziyete geçti. Ben de polislerin olduğu tarafa doğru yürüdüm. 

"AYAĞIMA TAŞ GELMİŞTİ, ŞİDDETLİ VURMADIM"

Ben yürürken bu şahsın 'Hepiniz ...' diye küfür ettiğini duydum. Dönüp baktığımda küfür eden şahsın bana baktığını gördüm. Bu yüzden küfrün hedeflerinden birinin ben olduğumu düşündüm. Bunun üzerine şahsın üzerine gidip 'niye küfür ediyorsun, kalk git lan' diyerek uzaklaşmasını istedim. O esnada bu şahıs bulunduğu yerden vücudunun yan tarafına doğru yere yattı ve kafasının da yerde olduğunu hatırlıyorum. Bu şekilde kendisine bir veya iki tekme attım. Tahminimce karın boşluğuna doğru tekme atmıştım. Zaten ayağım ağrıyordu, o yüzden şiddetli tekme atmadığımı düşünüyorum. Ben tekme attıktan sonra şahıs kalkıp yine geldiği yöne doğru gitti.
Saldoğan, olaylar sırasında atılan ayağına isabet eden bir taş yüzünden ayağının şiştiğini ve bu yüzden şiddetli vuramadığını da ileri sürdü. Polis memuru, olaydan önce 48 saat hiç dinlenmediğini de ileri sürerek "yorgun vaziyette göreve" gittiğini anlattı. 

"ÖLDÜRMEK İÇİN DEĞİL, DEFETMEK İÇİN TEKME ATTI"

Saldoğan'ın avukatlarının tutuklamaya ilişkin karar veren Eskişehir 5. Sulh Ceza Mahkemesi'ndeki savunmalarında ise olayda dayak yiyen kişinin ölen Ali İsmail Korkmaz olduğuna dair kesin bir bilgi olmadığını ileri sürdükleri öğrenildi. Avukatlar Yahya Ünaldı ve Hasan Kanatlı'nın savunmalarında "Dayak yiyen kişinin Ali İsmail Korkmaz olduğunun kabülü halinde dahi müvekkilim kesinlikle öldürme kastıyla hareket etmemiştir. Küfür eden şahsı defetmek maksadıyla tekme atmıştır" dediği tutanaklara geçti.

FIRIN SAHİBİ OLAYLAR ÇIKINCA AKRABALARINI ÇAĞIRMIŞ

Bu arada soruşturma dosyasındaki ifadelerden, Korkmaz'ı dövdükleri için tutuklanan fırın sahibi İsmail Koyuncu, olaylar çıkınca amcasının oğlu Ramazan Koyuncu ile eniştesi Muhammet Vatansever'i akşam 22 civarında telefonla arayarak çağırdığı anlaşıldı. Koyuncu ve Vatansever, İsmail Koyuncu'nun "fırının olduğu bölgenin karıştığını, gelip kendisini almasını istediği" için fırına gittiklerini söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder