12 Aralık 2011 Pazartesi

İZMİR OLAYINDA ADLİ TIP SKANDALI

CENGİZ'İN FECİ DAYAKTAN KALAN İZLERİ RAPORA "BASİT LEZYONLAR" DİYE GİRDİ

Kemal GÖKTAŞ
İzmir'de polis merkezinde yediği feci dayak kameralara takılan Fevziye Cengiz hakkında 6.5 yıla kadar hapis istenmesine rağmen polislere sadece 1.5 yıla kadar hapis cezası istenmesiyle patlak veren "işkence ve yargı skandalına" bir de adli tıp skandalı eklendi. Cengiz'in kendisine işkence yapan polislerin, adli rapor almak için götürüldüğü doktora birşey anlatmaması için tehdit edildiği ve doktorun da mağdur kadının yüzündeki ve sırtındaki morluklara ve açık yara izlerine rağmen bunları raporlarına yansıtmadığı, sadece kol ve sağ yanakta lezyon bulunduğu yönünde rapor yazdığı ortaya çıktı.
Cengiz, ifadesinde 'tıp skandalını' şöyle anlattı:

POLİSTEN TEHDİT: "DOKTORA 'KENDİM YAPTIM' DİYECEKSİN"
“Beni karakola getirdikleri araca bindirerek, Yeşilyurt Devlet Hastahanesine götürdüler. Yolda şikayetçi olmamam için arabayı durdurdular. Beni hiç kimseye bir şey söylememe konusundaki uyarılarını tekrarladılar. Tehditlerini ve küfürlerini tekrarladılar. 'Yüzün gülsün hiç kimseye hiçbir şey belli etme. Doktora, 'bende ne görüyorsanız ben kendim yaptım, kimse bana bir şey yapmadı' diyeceksin dediler.

DOKTOR MAĞDURU DİNLEMEDİ VE MUAYENE ETMEDİ
Hastahaneye geldiğimizde ikisi doktorun yanına girdi. On dakika kadar içeride kaldılar. Ellerinde kağıtlar vardı. 10 dakika sonra doktorun yanına beni götürdüler. Doktorun kapısını tam kapamadan, içeride beni izleyerek dışarıda durdular. Doktor beni muayene etmedi, hatta yüzüme bile bakmadı. Ben dışarıda bizi izleyen polislerden çekinerek, sessizce doktora 'beni dövdüler' dedim. Doktor bağırarak, yüksek sesle 'ben sadece senin yaralarına bakıyorum' dedi. Elinde bulunan kağıda birşeyler yazıyordu.
Hastahaneye geldiğimizde beni dışarda oturttular. Beni dövenlerden ikisi doktorun yanına girdi. On dakika kadar içeride kaldılar. 10 dakika sonra beni odaya aldılar. Doktorun kapısını tam kapamadan, beni izleyerek dışarıda durdular. Doktor beni muayene etmedi, hatta yüzüme bile bakmadı. Ben dışarıda bizi izleyen polislerden çekinerek, sessizce doktora 'beni dövdüler' dedim. Doktor bağırarak, yüksek sesle 'ben sadece senin yaralarına bakıyorum' dedi. Doktor bana hiçbir şey sormadı, hiçbir muayene yapmadı, yüzüme dahi bakmadı. Hazırladığı kağıtları imzalattı sadece."

DOKTORA SUÇ DUYURUSU
İzmir Atatürk Eğitim Araştırma Hastanesi doktoru A.K'nın hazırladığı adli muayene raporunda Fevziye Cengiz'in kolunda ve sağ yanağında basit tıbbi müdahale ile giderilecek lezyonlar olduğu belirtildi. Cengiz'in avukatı ise savcılığa yaptığı suç duyurusunhda doktorun Cengiz'i muayene etmediğini, vücudundaki diğer dayak izlerini raporuna geçirmediğini, mağdurun "beni dövdüler" beyanına rağmen kapıyı açık tutarak polislerin içeriyi görmelerini ve duymalarını sağladığını belirtti.

VAKIF RAPORU: FİZİKSEL VE RUHSAL TRAVMA
Cengiz'in Türkiye İnsan Hakları Vakfı İzmir Temsilciliğince düzenlenen raporda " insan eli ile oluşturulmuş fiziksel ve ruhsal travmaya maruz kaldığı"nın tespit edildiği belirtilen dilekçede "Sağlık Bakanlığı Genelgesi, hekimlerin adli muayene ve tetkikler sırasında temel insan hak ve hürriyetleri ile mahremiyete saygı gösterilmesi gerektiğinin altını çizmektedir. Adli vaka olarak sevk edilen kişiler, hekim tarafından bizzat görülmeli ve muayene edilmelidir. Muayene, kişinin bütün vücudu üzerinde yapılmalı ve rapor yazımında yardımcı olmak üzere bu sırada muayene bulguları kısaca not alınmalıdır" denildi. Dilekçede doktor A.K hakkında "işkence suçunu bildirmeme" suçundan ceza davası açılması gerektiği

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder