6 Ekim 2013 Pazar

İşte Cömert'i vuran o gaz bombası atışı

Akrep’teki polisler mi attı?

KEMAL GÖKTAŞ

Gezi eylemlerinin ilk günlerinde Hatay’da yaşamını kaybeden Abdullah Cömert’in başına isabet eden gaz bombası ile öldüğünün 4 ay sonra Adli Tıp Kurumu raporuyla ortaya çıkmasının ardından gözler soruşturmadaki yeni gelişmelere çevrildi. Hatay Başsavcılığı’nın, soruşturmanın başında, Cömert’in başından gaz bombası ile vurulduğuna yönelik tanık ifadelerinin ardından 6 polisin “tanık” diye ifadesini aldığı anlaşıldı. Bu polislerin olay günü 2’si koyu renk, biri beyaz 3 Akrep’te görevli olduğu belirtilirken dosyaya giren MOBESE görüntülerinden de Cömert’in öldüğü sokağa atış yapan bir Akrep olduğu ve saat itibariyle bu atışla Cömert’in başına isabet etmesi ihtimalinin güçlü olduğu belirtildi.

‘Sertifikam var’

Çevik Kuvvet polisi H.A.D, gaz eğitimi aldığı için olaylarda görevlendirildiğini, araçta kendisi dışında 2 TEM polisinin de olduğunu anlattı. Polis memuru, eylemcilerin anonslara rağmen dağılmadıkları ve polise taş, bilye, atmaya başlamaları üzerine verilen emirler doğrultusunda eylemcilere önce TOMA’larla, ardından da gaz sıkarak müdahale ettiklerini anlattı: “Kimseye hedef gözeterek gaz kullanmadım. Müdahale sırasında gaz tüfeğini her zamanki gibi kontrollü bir şekilde kullandım. Zaten bu konuda eğitim aldım. Gaz kullanma sertifikam da var.”

‘45 dereceyle attım’

Çevik Kuvvet polisi A.K. de gaz eğitimi aldığını ve sertifikası olduğunu belirterek şunları anlattı: “Eylemci grup bize karşı küfürlü söylemlerde bulunmaya ve el kol hareketi yapmaya başladı. Bir süre sonra taş, bilye, şişe atmaya başladılar. Dağılmaları için anons yaptık. Ama onlar saat 23.00 sıralarında üzerimize taşlar ve sopalarla saldırdı. Bunun üzerine müdahale edilmesi yönünde anons geldi. TOMA su sıktı fakat grup taş atmaya devam etti. Biz de kontrollü bir şekilde gaz kullanmaya başladık. Eylemcilere mazgaldan elle gaz bombası atıyorduk. Uzak mesafede bulunanlara ise 45 derecelik açıyla grubun arkasına gelecek şekilde atıyorduk. Araç zırhlı olmasa idi belki ben ve arkadaşlarım ya ağır yaralanacaktık ya da ölmüş olacaktık.”

ADALET BAKANI ERGİN: Adli Tıp raporu hassasiyetin göstergesi

Adalet Bakanı Sadullah Ergin, gazetecilerin raporla ilgili sorusu üzerine şunları söyledi: “Bugün (dün) basında adli tıp raporu yer almış. Soruşturmanın ne kadar hassasiyetle yürütüldüğünün bir işaretidir. İlk günden aynı şeyi söylemiştik, hassas bir soruşturma süreci işliyor. Adli açıdan savcılık takip ediyor. İdari açıdan da İçişleri Bakanlığımız bir mülkiye müfettişiyle incelemeyi derinleştirdi. Temenni ediyorum ki en kısa süre içerisinde tüm boyutlarıyla da açığa çıkacaktır.”

ABDULLAH CÖMERT’İN AĞABEYİ: Başbakan’a dava açacağız
Adli Tıp Kurumu’nun raporlarının kendilerine ulaştığını belirten Abdullah Cömert’in ağabeyi Zafer Cömert, katillerin belli olduğunu ancak bu durumun raporla kesinleştiğini söyledi. Gezi eylemlerini değerlendiren Başbakan Erdoğan’ın “Müdahale emrini ben verdim” açıklamasını da hatırlatan Zafer Cömert, “Savcıları göreve davet ediyorum. Sorumlular hakkında bir an önce gerekeni yapsınlar. ’Polislere müdahale emrini ben verdim’ diyen Başbakan Erdoğan hakkında da dava açacağız” dedi. Kardeşini öldüren polislerin derhal yargı karşısına çıkartılmasını isteyen Zafer Cömert, raporda tüm ayrıntıların net olarak yer aldığını da ekledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder